Regulamin webinaru

Niniejszy Regulamin określa ogólne zasady oraz sposób świadczenia usługi drogą elektroniczną – Webinaru przez Organizatora na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 z późn. zm.).

Przed złożeniem zamówienia należy uważnie przeczytać poniższy Regulamin. Rozpoczynając korzystanie z Usługi, Zamawiający i Uczestnik potwierdza, że zapoznał się z treścią Regulaminu, rozumie i akceptuje jego treść i zobowiązuje się do jej przestrzegania.

1. Definicje

  1. Organizator – Polska Akademia Stomatologii Estetycznej z siedzibą w Warszawie (00-430), przy ul. Śniegockiej 8 lok. 103.
  2. Zamawiający – podmiot nabywający i zlecający realizację usługi Webinaru na rzecz Uczestników.
  3. Uczestnik – osoba fizyczna wskazana przez Zamawiającego, uczestnicząca w Webinarze organizowanym przez Organizatora.
  4. Konsument – Zamawiający lub Uczestnik Webinaru, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, tj. osobą fizyczną, która nabywa produkt w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością zawodową lub gospodarczą.
  5. Webinar – szkolenie internetowe organizowane przez Organizatora dla Uczestników.
  6. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  7. Ustawa – ustawa o ochronie danych osobowych, z dnia 10 maja 2018 r.
  8. RODO – Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L z 2016 r. nr 119/1).
  9. Evenea – platforma do sprzedaży usług i biletów online, odpowiedzialna za obsługę sprzedaży uczestnictwa w Webinarze.
  10. Zoom – aplikacja do wideokonferencji, za pośrednictwem której odbywa się Webinar.
  11. MailerLite – aplikacja do zarządzania marketingiem i wysyłką wiadomości e-mail, wykorzystywana do obsługi organizacyjnej wydarzenia.

2. Warunki techniczne

  1. Do uczestnictwa w Webinarze niezbędny jest komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do sieci Internet, aktywne konto poczty elektronicznej oraz właściwe oprogramowanie, w tym właściwa przeglądarka internetowa.
  2. Webinar odbędzie się za pośrednictwem programu Zoom, z którego Uczestnik może korzystać za pomocą linku poprzez przeglądarkę internetową.

3. Złożenie zamówienia na usługę Webinaru

  1. Zamawiający zamawia usługę Webinaru dla Uczestnika, podając jej/jego dane: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej i numer telefonu, dane do faktury. 
  2. Sprzedaż uczestnictwa w Webinarze jest realizowana za pośrednictwem platformy Evenea.
  3. Zamawiający zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem i potwierdzić jego akceptację poprzez złożenie oświadczenia „Akceptuję Regulamin Usługi Webinaru”.
  4. Osoba zamawiająca usługę w imieniu Zgłaszającego oświadcza, że posiada stosowne pełnomocnictwo do działania w imieniu i na rzecz Zgłaszającego, w szczególności do zawarcia umowy z Organizatorem.
  5. Zamawiający ma możliwość złożenia oświadczeń o wyrażeniu zgód na prowadzenie marketingu bezpośredniego produktów i usług oraz otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Organizatora i jego partnerów biznesowych. Wyrażenie zgód jest dobrowolne i nie warunkuje realizacji złożonego zamówienia.
  6. Po przesłaniu zamówienia, Zamawiający otrzyma potwierdzenie zapisu na Webinar. Z chwilą otrzymania potwierdzenia zapisu dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną.
  7. Płatność za usługę odbywa się poprzez elektroniczny przelew środków wg danych wskazanych przez Organizatora po otrzymaniu zgłoszenia udziału od Zamawiającego.
  8. W wypadku nieprawidłowych lub niekompletnych danych Organizator skontaktuje się z Zamawiającym w celu ich uzupełnienia. Nieuzupełnienie danych w terminie 7 dni od wezwania do uzupełnienia, uprawnia Organizatora do odstąpienia od umowy.
  9. Zamawiający może w każdej chwili, do czasu rozpoczęcia Webinaru, zrezygnować z usługi przez skierowanie oświadczenia o takiej treści do Organizatora mailowo na adres biuro@pase.org.pl.

4. Realizacja usługi i zasady uczestnictwa w Webinarze

  1. Po zakończeniu rejestracji i (w przypadku płatnej usługi) uiszczeniu opłaty Uczestnik otrzyma Regulamin wraz z linkiem umożliwiającym udział w Webinarze na adres e-mail podany przy zamówieniu usługi.
  2. Uczestnik ma obowiązek zapoznania się z treścią Regulaminu i odesłania oświadczenia o jego akceptacji na adres e-mail Organizatora. W razie braku akceptacji dla treści Regulaminu, Uczestnik ma obowiązek zrezygnować z udziału w Webinarze i niezwłocznie poinformować Organizatora.
  3. Zabronione jest przekazywanie danych dostępowych do udziału w Webinarze osobom trzecim.
  4. Organizator może zapewnić możliwość interakcji z prelegentem lub innymi Uczestnikami poprzez komunikację w formie czatu.
  5. Uczestnik zobowiązuje się do korzystania z usługi zgodnie z przepisami prawa, nie naruszając praw oraz dobrego imienia osób trzecich.
  6. Organizator może rejestrować, udostępniać i archiwizować przebieg Webinaru.
  7. Jeśli Uczestnik w czasie Webinaru ujawni informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa Zamawiającego lub dane podlegające ochronie na podstawie odrębnych przepisów, zobowiązany jest poinformować o tym Organizatora. Do czasu podania takiej informacji Organizator jest uprawniony do podejmowania działań wskazanych w ust. 6 bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności wobec Zamawiającego, Uczestnika lub osób trzecich.
  8. Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzania z ważnych powodów zmian w zakresie programu Webinaru lub warunków technicznych jego organizacji, co nie będzie stanowiło naruszenia Regulaminu.
  9. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za okoliczności występujące po stronie Uczestnika, które uniemożliwią mu wzięcie udziału w Webinarze, w tym w szczególności: a. błędnie podane dane kontaktowe, b. niespełnienie przez Uczestnika warunków technicznych niezbędnych do realizacji usługi, c. nieprawidłowe działanie urządzeń teleinformatycznych.

5. Reklamacje

  1. Zamawiający lub Uczestnik może zgłosić reklamację związaną z realizacją usługi przez Organizatora. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej na adres e-mail: biuro@pase.org.pl.
  2. Osoba składająca reklamację powinna podać swoje dane, w tym dane kontaktowe oraz opis przyczyny będącej podstawą reklamacji. Reklamacje niespełniające tych wymogów nie będą rozpatrywane.
  3. Organizator rozpatruje reklamację nie później niż w terminie 14 dni i udziela odpowiedzi na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu reklamacji.

6. Postanowienia dotyczące konsumentów. Odstąpienie od Umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Termin odstąpienia rozpoczyna bieg od dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną.
  2. Konsument odstępuje od umowy, składając Organizatorowi oświadczenie o odstąpieniu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  3. W razie skutecznego wykonania prawa odstąpienia umowę uważa się za niezawartą, a Konsument jest wolny od wszelkich zobowiązań.
  4. Zwrot uiszczonej przez Konsumenta kwoty zostanie dokonany niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
  5. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w przypadku których wydarzenie (Webinar) już się odbyło. Oznacza to, że Konsument traci prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli Webinar został zrealizowany w pełni przed upływem 14-dniowego terminu odstąpienia, niezależnie od tego, czy wziął w nim udział.
  6. Postanowienia Regulaminu, które mogłyby stanowić niedozwolone postanowienia umowne z rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (klauzule abuzywne), nie są wiążące w stosunku do Konsumentów.
  7. Organizator informuje Zamawiającego będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na następujących stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php. 9. Informacje, o których mowa w punkcie 8 powyżej, Konsument może uzyskać również w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. 10. Konsument posiada w szczególności następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  • a. możliwość zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej,
  • b. możliwość zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia.
  1. Organizator informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).

7. Własność intelektualna/Prawa autorskie

  1. Z chwilą zawarcia umowy Uczestnik uzyskuje prawo dostępu do treści w ramach Webinaru przez okres jego trwania. Treści te stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2016 r., poz. 666 z późn. zm.), przeznaczone są do osobistego użytku Uczestnika. Uczestnik nie ma prawa zwielokrotniania, powielania, rozpowszechniania, wprowadzania do obrotu treści Webinaru ani materiałów z Webinaru, ani udostępniania tych treści osobom trzecim.
  2. Uczestnikom nie przysługuje prawo do utrwalania w żadnej formie treści i przebiegu Webinaru, bez pisemnej zgody Organizatora.
  3. Wszelkie prawa, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do: nazw usług, domeny internetowej oraz zawartej na niej treści, w tym treści Webinaru oraz powiązanych materiałów, należą do Organizatora, a korzystanie z nich może następować wyłącznie za zgodą Organizatora.

8. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Zamawiającego i Uczestnika jest Organizator (dalej „Administrator”).

  2. We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z Pani/Pana praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych, prosimy kontaktować się pod adresem iod@pase.org.pl.

  3. Przetwarzanie danych osobowych będzie się odbywać w celu:

    • organizacji Webinaru – podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania danych w celu zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usługi Webinaru (art. 6 ust. 1. lit. b RODO),
    • prowadzenia rachunkowości Administratora i rozliczeń podatkowych – podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania do wypełnienia obowiązku prawnego spoczywającego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
    • prowadzenia marketingu bezpośredniego produktów lub usług Administratora lub jego partnerów biznesowych w przypadku udzielenia dobrowolnej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
    • obsługi organizacyjnej, administracyjnej oraz informatycznej – podstawą prawną jest realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest organizacja Webinaru (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
    • dochodzenia i obrony przed roszczeniami oraz w celach archiwalnych – podstawą prawną jest realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora jakim jest dochodzenie i obrona przed roszczeniami oraz archiwizacja danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  4. Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy, konsekwencją ich niepodania jest brak możliwości udziału w Webinarze. Dane Uczestników pozyskaliśmy od Zamawiającego w zgłoszeniu Państwa udziału w Webinarze.

  5. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez następujące podmioty:

    • Zoom – w celu obsługi technicznej Webinaru,
    • MailerLite – w celu wysyłki informacji dotyczących Webinaru oraz obsługi marketingowej.

Dane osobowe będą przechowywane przez następujące okresy:

  • w zakresie niezbędnym do realizacji umowy – przez okres jej trwania,
  • w zakresie danych rachunkowych i podatkowych – do upływu okresu przedawnienia zobowiązań skarbowych i księgowych związanych z dokumentacją rachunkową,
  • w zakresie wyrażonej zgody – do momentu jej wycofania.
  • w zakresie, w jakim dane osobowe przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora – do czasu realizacji tego interesu lub do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu.

Po tych okresach dane będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy lub przebiegu kontaktów służbowych.

Odbiorcą Państwa danych mogą być:

  • podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora (tj. usługi IT i wsparcia technicznego, księgowe, usługi archiwizacji, digitalizacji i niszczenia dokumentów, agencje marketingowe, zewnętrzni audytorzy, firmy doradcze i prawne), przy czym takie podmioty przetwarzają dane jako podwykonawcy na podstawie umowy z administratorem i zgodnie z jego poleceniami,
  • niezależni zewnętrzni usługodawcy, dostawcy, partnerzy, (m.in. usług pocztowych i operacyjnych, finansowych i ubezpieczeniowych),
  • organy ścigania i organy państwowe, gdy wynika to z obowiązujących przepisów prawa.

Przysługuje Państwu prawo do:

  • dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania oraz – w zakresie umowy i zgody – przenoszenia danych osobowych,
  • wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność przetwarzania z prawem, dokonanego przed jej wycofaniem,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora;
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

9. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na stronie www.pase.org.pl w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie w dowolnej formie. Zamawiający i Uczestnik może zapisać Regulamin na dowolnym nośniku.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie. O treści zmian Regulaminu Organizator obwieszcza na stronie internetowej co najmniej 7 dni przed wejściem zmian w życie. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od opublikowania. Ponadto, Zamawiający i Uczestnik są informowani o każdej zmianie Regulaminu przez przesłanie informacji na adres e-mail w terminie nie później niż na 7 dni przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu. Jeżeli w terminie 7 dni od dnia doręczenia wiadomości e-mail, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, osoba nie poinformuje Organizatora o braku akceptacji zmiany Regulaminu, zostaje związana Regulaminem w nowym brzmieniu.
  3. Regulamin i stosunki umowne między Zamawiającym i Uczestnikiem a Organizatorem podlegają prawu polskiemu i zawierane są w języku polskim.
  4. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną, Organizator i Zamawiający będą dążyli do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 29.08.2024 r.